Článok I. Úvodné ustanovenia a vymedzenie pojmov
- Tento reklamačný poriadok upravuje právny vzťah medzi predávajúcim – prevádzkovateľom internetového obchodu www.nast.sk:
NAST s.r.o.
Račianska 13917/26C
831 02 Bratislava – Nové Mesto
Slovenská republika
IČO: 54957346
DIČ: 2121849510
IČ DPH: SK2121849510, podľa §4, registrácia od 5.12.2022
Zapísaným v obchodnom registri vedenom Mestským súdom Bratislava III, oddiel: S.r.o, vložka číslo: 164518/B
Bankový účet: SK25 1100 0000 0029 4213 6154
SWIFT Kód: TATRSKBX
Email: info@nast.sk
teľ: +421 948 516 616
web: www.nast.sk
(ďalej len “Predávajúci”) a kupujúcim, ktorý je Spotrebiteľom, a to pri uplatňovaní práv z vád veci (tovaru alebo služby) v zmysle zmluvy uzatvorenej s Predávajúcim prostredníctvom Internetového obchodu Predávajúceho.
- Právne vzťahy vyplývajúce z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ktorý nie je Spotrebiteľom, sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Obchodný zákonník“).
- Predávajúci si vyhradzuje právo meniť tento Reklamačný poriadok.
- Tento Reklamačný poriadok je platný až do vydania nového Reklamačného poriadku.
- Zmluvné strany si môžu všetku vzájomnú písomnú korešpondenciu doručovať prostredníctvom elektronickej pošty. Predávajúci doručuje Kupujúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v jeho objednávke alebo zákazníckom účte. Kupujúci doručuje korešpondenciu Predávajúcemu na emailovú adresu uvedenú v Obchodných podmienkach
- Pojmy s veľkým začiatočným písmenom majú rovnaký význam, ako je definovaný v Obchodných podmienkach.
- Tento Reklamačný poriadok tvorí neoddeliteľnú súčasť Obchodných podmienok.
Článok II. Zodpovednosť za vady
- Tento Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený Kupujúcim, ktorý je Spotrebiteľom u Predávajúceho prostredníctvom Internetového obchodu, ktorého reklamácia bola uplatnená v záručnej dobe.
- Predávajúci ponúka tovar v Internetovom obchode nakúpený od autorizovaných distribútorov jednotlivých značiek a je určený pre slovenský trh.
- V prípade, že bol tovar dodaný spolu so záručným listom, je Kupujúci povinný predložiť pri reklamácií záručný list.
- Predávajúci je povinný dodať tovar v súlade s uzavretou kúpnou zmluvou v požadovanej akosti, množstve a bez vád.
- Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar v čase jeho dodania Kupujúcemu, ktorý je Spotrebiteľom a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci. Pri použitých veciach je záručná doba jeden rok odo dňa dodania tovaru Kupujúcemu, ktorý je Spotrebiteľom. Pri veciach predávaných so zľavou nezodpovedá Predávajúci za vadu, pre ktorú bola dojednaná zľava.
- Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru:
- a) ak Kupujúci neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti Predávajúceho za vadu tovaru v lehote dvoch mesiacov odo dňa zistenia vady a do konca záručnej doby,
- b) ak je vada tovaru spôsobená mechanickým poškodením spôsobeným Kupujúcim,
- c) ak vada tovaru vznikla používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou
- d) ak je vada tovaru spôsobená opotrebením, nadmerným zaťažovaním, nesprávnym používaním, zanedbaním starostlivosti, neodborným zaobchádzaním, nesprávnym skladovaním alebo iným poškodením tovaru Kupujúcim. Poškodením tovaru sa rozumie také poškodenie, ktoré nemohlo vzniknúť bežným používaním výrobku na účel, pre ktorý bol vyrobený,
- e) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
- f) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
- g) ak vada tovaru vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
- h) ak vada tovaru vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby,
- i) ak Kupujúci o vade tovaru vedel, bol na ňu Predávajúcim upozornený a ak bola Kupujúcemu z dôvodu vady tovaru poskytnutá zľava z kúpnej ceny tovaru.
- Ak zásielka nie je kompletná, resp. ak ide o zjavnú vadu, ktorú Kupujúci mohol zistiť kontrolou zásielky pri doručení tovaru a ktorú bez zbytočného odkladu neoznámil Predávajúcemu v súlade s týmto Reklamačným poriadkom a Obchodnými podmienkami, neskoršie reklamácie tohto druhu bude možné uznať len ak Kupujúci preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase jeho prevzatia Kupujúcim.
- Kupujúci je povinný tovar pred prevzatím prezrieť a skontrolovať.
- Predávajúci je povinný vytknúť vady tovaru bezodkladne po ich zistení, najneskôr v lehote dvoch mesiacov od zistenia vady a najneskôr do uplynutia záručnej doby.
Článok III. Záručná doba
- Záručná doba je dva roky odo dňa dodania tovaru Kupujúcemu, ktorý je Spotrebiteľom. Záručná doba pokiaľ ide o použitú vec je jeden rok. Záručné doby začínajú plynúť dňom dodania tovaru Kupujúcemu, ktorý je Spotrebiteľom.
- Záručná doba na tovar kúpený Kupujúcim, ktorý nie je Spotrebiteľom, je 12 mesiacov a jednotlivé práva a povinnosti Predávajúceho a Kupujúceho pri uplatňovaní práv zo zodpovednosti za vady sa spravujú príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka.
- Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré sa vyskytnú na tovare po jeho prevzatí v záručnej dobe.
- Vyhlásením v záručnom liste vydanom Kupujúcemu môže Predávajúci poskytnúť záruku presahujúcu rozsah záruky vymedzenú zákonom. V záručnom liste určí Predávajúci podmienky a rozsah takto zmenenej záruky.
- V prípade ak je predmetom kúpy tovar s kratšou životnosťou alebo spotrebný materiál (napríklad lepidlá, čističe a pod.) alebo ak je tento materiál súčasťou zakúpeného tovaru, pre takýto tovar alebo spotrebný materiál platí životnosť (vyznačená na obale alebo inak oznámená Kupujúcemu) miesto záruky. Životnosť môže byť uvedená časovo, v dobe tovaru alebo počtom použitia či inak obdobne špecifikovaná. Pri tovare môže byť uvedená viac ako jedna z týchto životností.
- Ak dôjde v rámci reklamačného konania k výmene tovaru za nový tovar, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru Kupujúcim.
- Ak dôjde v rámci reklamačného konania k výmene časti tovaru, u ktorého to povaha veci dovoľuje, na uvedenú časť tovaru začne plynúť záručná doba od prevzatia novej časti reklamovaného tovaru.
- Práva zo zodpovednosti za vady tovaru zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vadu len ak vadu vytkol do dvoch mesiacov od jej zistenia.
- Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú bol tovar v reklamácii.
- Ak sa vada tovaru prejaví do uplynutia záručnej doby, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal tovar už v čase dodania. Uvedené neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou tovaru alebo vady.
Článok IV. Postup pre uplatnenie práv zo zodpovednosti za vadu
- Kupujúci je oprávnený uplatniť si práva zo zodpovednosti za vady tovaru u Predávajúceho, a to doručením tovaru spolu s reklamačným formulárom, dokladom o kúpe alebo záručným listom (ak bol vydaný) na adresu sídla Predávajúceho.
- Reklamačný formulár je zverejnený na stránke Internetového obchodu Predávajúceho; Kupujúci v ňom dôkladne popíše vadu tovaru.
- Kupujúci môže Predávajúcemu doručiť reklamovaný tovar osobne, splnomocnenou osobou alebo prostredníctvom tretích osôb ako sú kuriérske služby, Slovenská pošta a podobne. Zásielky na dobierku nebudú zo strany Predávajúceho prevzaté.
- Uplatnenie reklamácie nastáva dňom doručenia reklamovaného tovaru Predávajúcemu spolu s reklamačným formulárom a záručným listom (ak bol vydaný) alebo dokladom o kúpe.
- Predávajúci poskytne Kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady Kupujúcim; v potvrdení Predávajúci uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota na odstránenie vady nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť.
- Ak Predávajúci zodpovedá za vadu tovaru, má Kupujúci voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou, právo na zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
- Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil Kupujúcemu značné ťažkosti.
- Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si s ohľadom na všetky okolnosti vyžadovali neprimerané náklady.
- Predávajúci opraví alebo vymení tovar v primeranej lehote po tom, čo Kupujúci vytkol vadu, a to bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí Kupujúcemu s ohľadom na povahu tovaru a účel, na ktorý Kupujúci tovar požadoval. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý Predávajúci potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu tovaru s prihliadnutím na povahu tovaru a závažnosť vady.
- Na účely opravy alebo výmeny Kupujúci odovzdá tovar Predávajúcemu; náklady na prevzatie tovaru znáša Predávajúci. Predávajúci dodá opravenú alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu Kupujúci dodal vadný tovar, ak sa Predávajúci s Kupujúcim nedohodnú inak. Ak Kupujúci neprevezme tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ho mal prevziať, môže Predávajúci tovar predať.
- Predávajúci pri odstránení vady zabezpečí odstránenie tovaru a inštaláciu opraveného tovaru alebo náhradného tovaru, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadného tovaru. Predávajúci a Kupujúci sa môžu dohodnúť, že odstránenie tovaru a inštaláciu opraveného alebo náhradného tovaru zabezpečí Kupujúci na náklady a nebezpečenstvo Predávajúceho.
- Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny tovaru alebo môže od kúpnej zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak
- a) Predávajúci vec neopravil ani nevymenil,
- b) Predávajúci vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka,
- c) Predávajúci odmietol odstrániť vadu z dôvodu, že odstránenie vady nie je možné alebo by si odstránenie vady vyžadovalo neprimerané náklady,
- d) tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene tovaru,
- e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy,
- f) Predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Kupujúceho.
- Pri posudzovaní práva Kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny tovaru alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy článku IV bodu 12. písm. d) a e) sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od Kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť Predávajúceho odstrániť vadu.
- Zľava z kúpnej ceny tovaru musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného tovaru a hodnoty, ktorú by tovar mal, ak by bol bez vád.
- Ak sa Kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná, nemá Kupujúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
- Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, Kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci (vadnému tovaru). Vo vzťahu k ostatným veciam môže Kupujúci odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
- Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo od jej časti vráti tovar Predávajúcemu na náklady Predávajúceho. Predávajúci zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola inštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak Predávajúci vec v primeranej lehote neodstráni, môže Kupujúci zabezpečiť odstránenie a doručenie veci Predávajúcemu na náklady a nebezpečenstvo Predávajúceho.
- Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
- Predávajúci vráti kúpnu cenu Kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak Kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Predávajúci.
- Kupujúci má nárok na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá Predávajúci a nákladov súvisiacich s uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Nárok podľa predchádzajúcej vety musí Kupujúci uplatniť u Predávajúceho najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opraveného alebo náhradného tovaru, vyplatenia zľavy z kúpnej ceny tovaru alebo vrátenia kúpnej ceny tovaru po odstúpení od zmluvy, inak Kupujúcemu nárok zanikne.
- Ak Predávajúci odmietne zodpovednosť za vady tovaru, dôvody odmietnutia písomne oznámi Kupujúcemu. Ak Kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.
- Uplatnením práv zo zodpovednosti za vady nie je dotknuté právo Kupujúceho na náhradu škody.
Článok V. Záverečné ustanovenia
- Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu Reklamačného poriadku. Povinnosť písomného oznámenia zmeny Reklamačného poriadku je splnená jeho zverejnením na stránke Internetového obchodu Predávajúceho.
- Tento Reklamačný poriadok tvorí neoddeliteľnú súčasť Obchodných podmienok a je zverejnený na stránke Internetového obchodu Predávajúceho.
- V prípade zmeny Reklamačného poriadku sa vzťah, práva a povinnosti medzi Kupujúcim a Predávajúcim riadia Reklamačným poriadkom platným a účinným v momente uzatvorenia Kúpnej zmluvy, a to až do momentu jej zániku.
- Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný momentom jeho zverejnenia na stránke Internetového obchodu Predávajúceho dňa 01.08.2024.